Familiebedrijf in nieuw jasje

Home / Blog / Familiebedrijf in nieuw jasje

Echte Limburgers kennen het grote designpand in Riemst al jaren. Maar welke familiegeheimen schuilen er eigenlijk achter de gevel van Nibema Meubelen? Frederick Duchateau – een van de jongste telgen achter het bedrijf – haalt herinneringen op en werpt een blik op de toekomst.

Hoe kijk je aan tegen de heropening?

"Het voelt zeker goed om nu het resultaat van de plannen te zien. We hebben de toonzaal grondig aangepast met het oog op de toekomst. Want toegegeven, met de digitale revolutie en na de economische crisis staat de sector voor een uitdaging.  En die gaan wij graag aan!

Aandachtspunten bij de nieuwe presentatie waren vooral “beleving én inspiratie”. We kozen voor een ruimtelijke invulling van de wooncollecties met veel aandacht voor woonaccessoires. Een leuke mix van bekende en minder bekende merken zorgen voor een kwalitatief en evenwichtig aanbod."

"Zo kan je bij ons terecht voor modern en designmeubilair maar ook voor de stijlen lifestyle of landelijk. Daarnaast beslisten we om onze slaapwinkel verder te specialiseren. Dankzij conceptuele samenwerkingen met merken zoals Auping, Tempur, Velda en Geltex ontstond er een sterke productmix waardoor we vrijwel al onze klanten het geschikte bed kunnen voorstellen!"

"Bovendien wint ook het maatwerk aan terrein in de hedendaagse architectuur. Daar spelen we graag op in met onze eigen maatwerktoonzaal. Alle mogelijke dressings en maatwerkkasten worden er op maat uitgewerkt."

De meest memorabele momenten voor het familiebedrijf?

"De mijlpalen zijn de momenten waarop we onze uitbreidingen realiseerden. Toen we destijds ons oude pand verdubbelden in grootte, legden we de basis voor onze groei."

"Enkele jaren later verhuisden we naar de overkant van de straat, ons huidige pand van 8000 m². Dit jaar vieren we ook al het tienjarig bestaan van onze tweede interieurwinkel Sensa 4000m². De verbouwing van onze huidige showroom hoort zeker thuis in dit rijtje. De beslissing nemen om opnieuw te investeren is niet altijd eenvoudig, maar ze kenmerkt onze drive om ook in de toekomst vernieuwend en bepalend te zijn."

Tegenover mijlpalen staan uiteraard ook moeilijke momenten en uitdagingen.

"De grootste uitdaging van dit moment is vooral goede nieuwe mensen te vinden: zowel voor de verkoop als voor de montageploeg. Wij willen steevast meerwaarde creëren voor onze klanten. Dat doe je o.a. dankzij een goede begeleiding van de klanten in de showroom maar net zo goed door een onberispelijke aflevering aan huis. Onze mening: als onze bestaande klanten tevreden zijn, komen de nieuwe klanten vanzelf."

Vertel eens wat over jouw drijfveer bij het adviseren van interieur.

"Passie voor interieurinrichting … dat drijft ons telkens om samen met de klant interieurwensen te vervullen. Op vrijblijvende basis de dialoog aangaan en gericht interieuradvies geven. Met de beste voorstellen creëren we klantentevredenheid en -loyaliteit!"

Benieuwd naar het resultaat van de verbouwing? Neem dan zeker een kijkje in de vernieuwde toonzaal!